Tags:
diverse
Godaften på udvikleren...
Håber der er nogle der kan hjælpe.
Jeg har en ekstern harddisk, på den er der selvfølgelig et stik til strøm, og så et stik til usb.
Så til mit spørgsmål. Er det muligt på en eller anden måde at få et dobbeltstik så jeg kan have den tilsluttet 2 computere samtidig? Så hvis jeg f.eks gemmer noget på den ene computer kan jeg med det samme åbne det på den anden computer?
Eller er der en anden måde det kan lade sig gøre på??
VH
Jvjensen
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Som Martin siger, kan du dele den på netværket.
Men jeg har set den slags eksterne boxe med flere udgange, vi har sågar en på min arbejdsplads med adskellige USB og Firewire udgange.
Ved dog ikke noget om mærke, forhandler eller hyppigheden af den slags, men det findes.
Hej Jakob,
Nej, det er ikke muligt så.
Du kan dog købe harddiske som du kan tilslutte netværket med et netværkskabel og så tilgå fra begge computere med et password.
Med venlig hilsen
Ieet
0
Jeg tror ikke på du kan få sådan et dobbelt stik. Men du kan sætte din eksterne til den ene computer og så dele hele din eksterne på netværket. Så kan du på den anden computer oprette et netværksdrev til det delte drev og så kan begge computere bruge den som var det en lokal harddisk.
Det kræver bare at den computer der har harddisken sluttet til er tændt når den anden computer skal tilgå dataene.
0
Problemet er bare det at det ikke er derhjemme men på min skole hvor jeg sidder som webintegrator, og min bærbare har jeg ikke på nettet, og så tænkte jeg at man måske kunne det så jeg kunne sidde og ligge opgaver over på skolens computer når jeg var færdig, uden at skulle smide dem ned på en usb-nøgle og så over på skolens computer... lidt dovenskab....